diumenge, 25 de gener del 2015

Desig de xocolata

Care Santos
Ed. Planeta
Tres històries  situades en tres moments històrics diferents, tres històries unides pel fil conductor d'una peça de porcel·lana, una xocolatera.
La història -les histories- corren enrere en el temps: comencem situats en el moment actual amb la xocolatera feta miques i acabem a Sèvres, al segle XVIII, mentre una delicada mà aristocràtica selecciona els components necessaris per fer la peça.
Desig de xocolata està molt ben escrit, amb un bon domini de les descripcions i dels diàlegs, i amb paràgrafs que obliguen a una relectura atenta: "Les dones es tornen boges amb els homes guapos i atrevits com tu, però després es queden amb els avorrits i normalets com jo. Saps per què? perquè tard o d'hora descobreixen que durant la vida es passa més temps fora del llit que a dins"
Cadascuna de les tres histories podria ser una història independent, però Care Santos les ha sabut unir de manera que configuren una única història, la de la xocolatera, tot traçant un panorama ben documental i creïble de la historia de la xocolata i els seus secrets. (Tinc de veí en Cristian Escribà: li hauré de preguntar sobre la bondat del que la novel·la explica).
La novel·la no té pretensions de trascendència -si obviem el trascendent que pot ser trobar la trascendència a les coses intrascendents. Però, més enllà d'aquest desafortunat joc de paraules, Desig de xocolata és una novel·la tan deliciosa com la xocolata que l'amara.



3 comentaris:

  1. Amb aquest títol i el teu comentari no me l'hauria de perdre!

    ResponElimina
  2. Aquesta és una preciosa novel·la que em va enganxar des del primer moment i que la recomano a tots aquells a qui els hi agradin les novel·les històriques però també als qui disfrutin llegint sobre el dia a dia i les relacions personals de personatges fictícis.
    Per cert, si us agrada aquesta autora no deixeu de llegir els seus altres llibres com "El anillo de Irina" o "L'aire que respires".
    Fa uns mesos jo també vaig comentar i opinar sobre aquesta novel·la al meu bloc: https://unmonliterari.wordpress.com/2015/04/01/la-recomanacio-de-la-setmana-desig-de-xocolata/

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per l'aportació. He afegit el teu bloc (molt treballat, m'agrada!!) als enllaços del meu. I m'agrada molt que la frase de la capçalera sigui d'en Martin (i a veure si es decideix a escriure la continuació !!)
      Salutacions
      Jordi

      Elimina